خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/25 - 16:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی سفیر انقلاب اسلامی:

نمونه جامعه کامل، در جامعه مهدوی تبیین می‌شود

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نمونه یک جامعه کامل را در جامعه مهدوی توصیف کرد و گفت: وحدت و محبت از ارکان جامعه مهدوی است که باید به درستی تبیین و پردازش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاحیه دوره های آموزشی سفیر انقلاب اسلامی که عصر امروز(دوشنبه، 25 آذرماه) برگزار شد، گفت: باید برای اجرای سیاست های رهبری، اراده حقیقی شکل بگیرد و باید مسیر مشخص شده باشد.



نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه باید مشخص شود مفهوم قدرت یک ارزش است یا ضد ارزش، اظهار داشت: از نظر علما و فلاسفه یونانی موضوع اجتماع انسان ها به سعادت رسیدن آنها است و سعادت انسان در گرو سعادت جامعه و سعادت جامعه در گروه سعادت انسان است.



وی افزود: همچنین آنها معتقدند جامعه ای موفق است که اعتدال در آن برقرار باشد به این معنا که از افراط و تفریط به دور باشد و جامعه نیز برای رسیدن انسان به اعتدال باید عدالت داشته باشد.



قاضی زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه تعریف عدالت نیز بسیار مهم است عنوان کرد: عدالت به معنای قرار گرفتن هرچیز در جای خود است و قدرت است که حکم گذاری کرده و با تعیین احکام و قانونگذاری درست و غلط یک جامعه را معین می کند.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: همانطور که انسان کامل معتدل است جامعه کامل نیز واجد شرایط مشخصی است که ما نمونه جامعه کامل را در جامعه مهدوی روایت می کنیم.



رئیس فراکسیون مقابله با اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مجموعه شرایط جامعه مهدوی را ذکر کنیم باید به وحدت و محبت اشاره کرد و این آن چیزی است که اگر به آن برسیم می توانیم به اهداف برنامه های خود نیز برسیم.



ضرورت گذراندن دوره‌های تقنین و نظارت پیش از مراسم تحلیف برای نمایندگان مجلس



سیدعلی ادیانی نیز در این نشست به اهمیت تبدیل ایده ها به پدیده ها اشاره و بیان کرد: انقلاب ما به لحاظ ایده، از مجموعه داشته های فکری شهید مطهری بوده است و کارسازی این انقلاب نیز به عهده شهید بهشتی بود.



نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: انقلاب در حال پیر شدن است و رویش آن در گام دوم دیده می شود که لازمه آن تقویت بنیادها است.











سید علی ادیانی


وی در ادامه با بیان اینکه مأموریت ما تبیین نحوه قانونگذاری و  نظارت است عنوان کرد: اگر نمایندگان مجلس مبانی تقنین و نظارت بر آن را بدانند، در انسجام وظایف و اختیارتشان خواهند کوشید که بخشی از مشکلات جامعه را حل می کند.



ادیانی ادامه داد: باید مشخص کنیم که ولایت فقیه چه زمانی به ولایت مطلقه فقیه تبدیل شد و شأن این تبدیل چه بوده است.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان باید پیش از برگزاری مراسم تحلیف، دوره فشرده قانونگذاری و نظارت را بگذارنند که این اقدامات باعث تغییر نوع فعالیت آنها و در نهایت نوع نگاه مردم به آنها خواهد شد.



به گزارش خانه ملت، قرار است دوره های بصیرت انقلابی، اقتصادی مقاومتی، مدیریت انتخابات و بازاریابی سیاسی هر کدام به مدت 24 ساعت و طی دو هفته در ساختمان شهید بهشتی جنب مجموعه سرچشمه برگزار شود قاضی زاده هاشمی و ادیانی نیز به عنوان اساتید دروس گفتمان حاکمیت اسلامی و قانونگذاری در مقابل آمریکا خواهند بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 292677
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار